Розвивальне заняття з використанням тренінгових вправ для дітей дошкільного віку, що готуються іти до школи на тему: «Я майбутній першокласник»
Мета знайомства з майбутніми першокласниками: визначення готовності дітей до шкільного життя; створення мотивації, що до пізнання самих себе, своїх бажань; розвиток навичок комунікації в групі ровесників та дорослих; розвиток інтересу до школи, до особливостей поведінки в шкільному соціумі.
Зустріч базувалася на основі трьох тренінгових вправ: «Знайомство»; «Мікрофон»; « Біг асоціацій».
Під час виконання даних вправ діти дали відповіді на ряд запитань:
1). Чим на їх думку учні займаються в школі?;
2). Навіщо дітям шкільні знання і як вони їм знадобляться в майбутньому?;
3). Чи мають вони бажання іти до школи?;
4). Які очікування вони покладають на школу?;
5). Що найбільше вони люблять робити, які завдання виконувати, та що найкраще в них виходе?
6). З ким би вони хотіли у школі зі свого майбутнього класу дружити?
Адже, психологічна готовність дитини до школи - здатність дитини виконувати навчальні завдання і шкільні обов'язки, зумовлена рівнем її загального розумового розвитку. Старший дошкільник, у якого сформована психологічна готовність до навчання, характеризується певним рівнем розвитку мотиваційної, емоційно-вольової, пізнавальної сфер.
Важливим показником такої готовності є позитивне ставлення дошкільника до навчання, здатність коригувати свою поведінку, докладати вольові зусилля для розв'язання завдань, які ставлять дорослі, навички мовного спілкування, розвиток риторики, рухової координації. Особливо складним цей період є для 6-річних дітей, оскільки вони переживають у своєму розвитку кризу, яка характеризується складними фізичними і психологічними змінами.