A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський опорний ліцей №2
Жашківської міської ради Черкаської області

Пізнавальні дослідження на уроках "Пізнаємо природу"

Дата: 02.02.2023 18:22
Кількість переглядів: 30

Один сантиметр ґрунту природа накопичує за 250-300 років. Ґрунт  є найбільш сприятливим середовищем для  існування  живих істот — мікроорганізмів, тварин і рослин. Наше життя багато в чому залежить від ґрунту під ногами, який створювався природою навіть не століттями, а цілими тисячоліттями.

На уроках «Пізнаємо природу» п’ятикласники разом з вчителем  Гвоздик І. О. ознайомилися з утворенням, властивостями ґрунту та провели два  дослідження:  склад ґрунту  та проростання насіння квасолі в різних типах ґрунтів, заздалегідь підготувавши обладнання: ґрунт, пісок, глину, лупи, місткість для проведення дослідів, рукавички тощо.

Перше дослідження розпочали з того, що у склянку, наполовину наповнену водою, вкинули шматочок ґрунту, розмішали його, дали розчину відстоятися. Через 2-3 хвилини спостерігаємо, що  вміст склянки розділився на три шари: важкий пісок осів на дно склянки, посередині залишилися дрібні частинки глини, а зверху  утворився прозорий шар води. Учні зробили  висновок, що у  ґрунті містяться гірські породи – глина  й пісок.

Другий етап полягав у тому, що у склянку, наповнену водою, вкинули грудочку ґрунту. Учні побачили, що зі шматочка у воду виділяються бульбашки повітря, які легко спливають на поверхню. П’ятикласники впевнилися, що у ґрунті є повітря.

Із зацікавленістю діти роздавили грудку ґрунту  та розглянули її вміст  за допомогою лупи. Спостерігаючи, учні побачили  наявність залишків корінців, листків рослин, частини тіл комах та відчули неприємний запах ґрунту. Під час досліду учні з’ясували, що у складі ґрунту є органічні речовини, які утворилися з відмерлих решток організмів завдяки гниттю.

Другим дослідженням було проростання насіння квасолі. Школярі підготували 3 місткості для пророщування насіння. В першу місткість насипали зволожений пісок та покладемо кілька насінин квасолі. У другу місткість додаємо глину,  в яку теж розмістили 2-3 насінини, а третю місткість засипали ґрунт та поклали до нього квасолю. У всі  місткості додали води, поставили  в тепле, освітлене місце. Протягом тижня спостерігаємо, що відбувається з насінням у місткостях, а також розвивали навички учнівської  спостережливості і виховували дбайливе ставлення до рослин.

В результаті досліду ми виявили, що оптимальними умовами  для проростання паростка насінини квасолі є ґрунт. Отже, для росту та розвитку усіх рослин потрібні: достатня кількість тепла, світла, вологи,  гумус в ґрунті, доступ кисню з повітря, достатня глибина загортання насіння в ґрунт.

Під час заняття учні ознайомилися зі складом ґрунту та  навчилися виявляти умови,  необхідні для проростання насіння.  

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора